Projekt: roboty budowlane na terenie Polski

Oddział Encofrados Alsina w Polsce ukończył ostatnio współpracę nad budową Mostu na drodze DK28 Tyrawa Woloska, (Polska), która łączy dwa największe miasta w tym regionie, Sanok i Przemyśl.

Budowa tego mostu nad rzeką Tyrawką została wniesiona w tym samym miejscu, w którym poprzednio znajdował się most ceglany zniszczony z powodu upływu czasu i niesprzyjających warunków atmosferycznych. Most ten został całkowicie zburzony — w związku z tym zadaniem została podjęta decyzja o zachowaniu środkowego podparcia mostu w celu zredukowania kosztów związanych z realizacją wież podpierających nową konstrukcję.

Firma Alsina: bezpieczne i wydajne rozwiązania dla inżynierii lądowej

W celu wzniesienia tego mostu o długości 36 metrów bieżących i 15 metrów szerokości firma Alsina dostarczyła swoje systemy szalowaniaAlisply, Multiform, Vigas Heb oraz Cimbra AR-80.

System Multiform złożony ze stalowych podwójnych belek UPN oraz belek drewnianych, listew łączących i zastrzałów jest jednym z najbardziej uniwersalnych systemów firmy Alsina, ponieważ umożliwia on projektowanie „na miejscu” wielorazowego szalowania wymaganego do dostosowania do wszelkich rodzajów geometrii ścian prostych, zakrzywionych, jednopowierzchniowych, nadproży oraz pomostów mostów.

Z drugiej strony Cimbra AR-80 firmy Alsina jest systemem bardzo uniwersalnym i łatwym w montażu w celu wzniesienia szalunku płytowego i składa się on z pionowych elementów podpierających oraz systemu wielokierunkowych połączeń między nimi, co pozwala na podpieranie za pomocą krążyn siatkowych, takich jak osobne wieże, a także na dołączanie elementów pomocniczych, takich jak schody wejściowe czy platformy zabezpieczające. Jest to bardzo wytrzymały system wielokierunkowy, cechujący się wysokim poziomem nośności (do 8 t/nogę), co umożliwia betonowanie dowolnego elementu konstrukcyjnego robót budowlanych.